Gra z nut literowych - czy warto? [ test pakiet nut literowych od prostenuty.pl ]

Nie pierwszy już raz natrafiłem na ofertę książek z nutami literowymi na keyboard i postanowiłem ją sprawdzić.

Zawartość pakietu "Mega pakiet nut literowych":

W ramach tej oferty otrzymujemy pięć książek z nutami literowymi, które są podzielone na różne kategorie, takie jak zagraniczne i klasyczne, dla dzieci, religijne, kolędy, biesiadne i patriotyczne. Dodatkowo do zestawu otrzymujemy naklejki na klawisze, nagrania mp3 oraz tabele akordów.  Jako osoba, która lubi muzykę i na codzień uczy grać na keyboardzie, zdecydowałem się na zakup tego pakietu, chociaż nie byłem do końca przekonany, jednak pakiet pod pewnymi względami wyglądał obiecująco. Chciałem jednak sprawdzić obietnice wydawnictwa "proste nuty", gdyż nie pierwszy raz spotkałem się z zapytaniem o wspomniane książki.



(zdjęcie ze strony wydawcy, źródło: https://prostenuty.pl/produkty/pakiet-nut-literowych/)

Główne wady i zalety:

To, co trzeba oddać pakietowi to to, że każda z książek jest bardzo przejrzysta i czytelna, a nuty napisane w postaci liter są bardzo łatwe do odczytania, nawet dla początkujących.

Jednym z atutów pakietu jest możliwość nauki gry na dwie ręce, czego zazwyczaj nie oferują nuty literowe. To bardzo ważne, ponieważ umiejętność gry na dwie ręce pozwala na opanowanie bardziej skomplikowanych utworów muzycznych, a także daje nieporównywalnie lepsze efekty. Dlatego moja opinia o nutach literowych na dwie ręce jest znacznie lepsza niż o nutach literowych spotykanych w internecie, które oferują zapis jedynie na prawą rękę.

Niestety, w książkach nie znalazło się miejsce na takie aspekty jak rytm czy tempo. Nie pozwoli nam to grać na bardzo wysokim poziomie z tych książek. Jednak do amatorskiej gry, której celem jest głównie radość z gry wspomniany zapis literowy będzie jak najbardziej wystarczający. Trzeba jednak oddać autorom to, że do książek zostały dołączone nagrania piosenek, dzięki którym możemy tempo i rytm wziąć "na słuch".

Podsumowanie

Podsumowując, nauka gry na keyboardzie/pianinie z pakietem książek z nutami literowymi powinna być przyjemna i szybka. Być może nie nauczymy się grać na keyboardzie w 15 minut jak obiecuje wydawca prostenuty.pl, jednak ciężko sobie wyobrazić prostszą metodę niż ta. W zależności od Twoich zdolności (lub zdolności Twojego dziecka) myślę, że gra pierwszych utworów z książki w akceptowalnym stylu może zająć około godziny nauki. 

Polecam ten pakiet, jeśli chcesz szybko i stosunkowo łatwo nauczyć się grać na keyboardzie i rozpocząć swoją przygodę z muzyką. Ten pakiet nie będzie jednak zbyt przydatny dla osób, które już od jakiegoś czasu muzykują i znają dobrze tradycyjne nuty. Z tego co widziałem, ksiażki dostępne są jedynie na stronie https://prostenuty.pl/produkty oraz na allegro, nigdy nie spotkałem ich w tradycyjnych księgarniach, chociaż tutaj mogę się mylić.

Pan od muzyki

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

O mnie i o korepetycjach z gry na instrumentach